Publicaties

Bericht AD:

Hoe is je eigen bedrijf ontstaan?

,,Toen het restaurant waar ik werkte dicht moest vanwege corona, vulde ik mijn tijd met koken voor mijn ouders. Ik trok alles uit de kast en maakte de bijzonderste gerechten. Ik maakte er een foto van en zette het op een apart Instagram-account dat ik Joep Food noemde. De volgers schoten omhoog, ik kreeg zelfs berichten of ik ingehuurd kon worden. Toen dacht ik: waarom ga ik niet voor mezelf beginnen?”

Waarom denk je dat jouw luxe gerechten zo goed verkopen?

,,Gekke creatieve eetcombinaties schrikken mensen vaak af. Ze herkennen iets niet, dus dan denken ze dat ze het ook niet lusten. Ik zoek precies de combinatie tussen ingrediënten die mensen wél en niet kennen. Daarnaast verkoop ik de gerechten niet voor een knotsgekke prijs. Zo krijgen ook de mensen met een kleine portemonnee de kans om thuis een avond chic te eten zonder een hoge rekening.”

Wat onderscheidt Joep Food van de rest van de take away bedrijven?

,,Joep Food heeft geen standaard menu. Iedere week maak ik zelf een nieuw drie- tot viergangenmenu waarbij alle ingrediënten vers zijn en de gerechten zelf gemaakt. Hierdoor krijg ik de ruimte iedere week creatief te zijn, in plaats van een standaard recept te volgen.”

Wat zijn de reacties als mensen zo’n jonge chef voor zich zien staan?

,,Gasten trekken het vaak in twijfel of iemand van achttien wel kan koken. Maar laatst heb ik voor een kleine groep mensen gerechten gekookt, met allerlei aparte smaakcombinaties die ze nog niet kenden. Ze waren sceptisch, maar toen ze een hap namen zaten ze ineens met tranen in hun ogen. ‘Nog nooit zo lekker gegeten!’ zeiden ze. Dat is het mooiste wat je kan overkomen.”

Mini documentaire JoepFood

Bekijk hieronder de mini documentaire over JoepFood